Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

jag gick sönder!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Laurelin
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 10
Menskopp? : Jag har en ladycup L
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-07-16

jag gick sönder! Empty
InläggRubrik: jag gick sönder!   jag gick sönder! Emptysön jul 19, 2009 2:56 pm

Hejsan!
Jag har kämpat som en galning för att få min ladycup att veckla ut sig, och till slut tror jag att jag lyckades (jag tog "nästan" ut den, den var fortfarande vikt, förde in den igen och jag tror det funkade. Sen skulle jag ta ut den, det var segt att dra och och jag fick krysta (vilket jag gjort även när den troligtvis aldrig vecklade ut sig), och när den kom ut kändes det som om den var öppen. Men den ploppade ut så häftigt att jag fick en bristning och blödde (jag har inte mens och koppen var "ren" inuti så det kan inte vara så att den börjat precis nu). Ingen enorm blödning och det slutade ganska snabbt, men jag gick helt klar sönder. Det gjorde förstås ont, och nu blir jag lite nervös för att ta ut den nästa gång. Jag väntar väl några dagar så att bristingen läker, men har någon varit med om detta och har några tips på hur man undviker detta? Jag hade inget glidmedel på koppen vilket jag har haft förut när jag försökt, kan det kanske hjälpa att smörja in mynningen med glidmedel så att den glider ut snarare än "ploppar"? Eller ska jag ha en mindre storlek, annat märke (jag har sett på forumet att många tycker att det är svårt att få ladycupen att öppna sig). Glädjen över att fått den att veckla ut sig förtogs lite av detta... Crying or Very sad
Men skam den som ger sig. Jag SKA få detta att funka!

/Lina

P.S. Alla tillverkare verkar anta att alla över 30 har sex "på riktigt" alltså med en man (och därmed antas ha "spräckt" sin fiktiva mödomshinna), eller blöder mycket eller fött barn... så jag följde instruktionerna och köpte en stor trots att jag varken fött barn eller har penetrerande sex men är över 30. Kanske skulle jag haft en mindre kopp? Jag blöder helt normalt, tror jag i alla fall, har alltid klarat mig med "vanliga" mensskydd och inte haft några större problem med läckage.
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis

Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

jag gick sönder! Empty
InläggRubrik: Sv: jag gick sönder!   jag gick sönder! Emptysön jul 19, 2009 3:39 pm

Usch...det var inte bra! Jag har själv provat menskopp när jag inte hade mens och det var inte samma sak. Mycket svårare att ta ut och sveeed som katten! Musklerna blir också mycket slappare under mens så det kommer att gå bättre då. Iallafall de första dagarna. Provade själv min nya lilla ladycup under de sista dagarna, jättelätt att fälla upp! Läckte dock, men det kan bero på att jag inte fått in tekniken med den lilla. Så jag ska prova några gånger igen. Men det är alltså lättare att fälla upp en liten!
Laurelin
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 10
Menskopp? : Jag har en ladycup L
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-07-16

jag gick sönder! Empty
InläggRubrik: Sv: jag gick sönder!   jag gick sönder! Emptysön jul 19, 2009 5:45 pm

Det låter bra. Ska nog prova att ha glidmedel också när det väl är dags för att använda den vid mens, som extra säkerhet. Det vore ju bra om den stora funkade, den lilla lär man ju få tömma oftare och det låter ju så bekvämt att bara behöva bry sig om att man har mens var 12e timma Ler men annars är det ju ett bra alternativ att kanske byta till en liten.
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin

Antal inlägg : 33
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

jag gick sönder! Empty
InläggRubrik: Sv: jag gick sönder!   jag gick sönder! Emptytis jul 21, 2009 4:45 am

Inte slita och dra utan att lätta på vakumet. Så enkelt är det. Koppen blir lite som en sugkopp därinne.. lättaste sättet för mig att släppa in luft, är att helt sonika föra fingret ända upp till kanten och peta in det mellan kanten och slidväggen. Vet att andra människor har andra tekniker.

Lycka till
och
lev mjukt!!
/Lotta
Sponsored content

jag gick sönder! Empty
InläggRubrik: Sv: jag gick sönder!   jag gick sönder! Empty

jag gick sönder!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1