Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 En film om menskoppar

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Lena
Nyfiken
Nyfiken
Lena


Antal inlägg : 3
Menskopp? : DivaCup, Mooncup, Lunette, LadyCup som jag alternerar!
1:a Koppen? : 2004
Registration date : 08-05-26

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptytor jun 12, 2008 12:02 am

How to use a menstrual cup är en film för menskoppsintresserade som jag fann på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=vAKpyw-R-po
Till överst på sidan Gå ner
http://www.amandasintima.se
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptysön jun 15, 2008 12:18 am

Fiffigt!

Man borde göra något liknande på svenska! Väldigt glad
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptysön jun 15, 2008 6:21 pm

Det här en av de första koppfilmerna jag såg... den är bra!!!! Hon är väldigt saklig och trevlig att lyssna på!!!

Hon tar även upp de kulturella problemen som kan uppstå...
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptylör sep 13, 2008 11:17 pm

Synd bara att hon i filmen avråder tjejer som vill ha en så kallad intakt mödomshinna från att använda menskopp. Tråkigt att hålla liv i myten om att mödomshinnan är intakt om man inte haft sex.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptytor sep 18, 2008 6:19 pm

haha egentligen så är hela mödomshinnan en myt men en seglivad sådan som lever kvar för att den har ett ekonomiskt och ett symboliskt syfte! Som att det gör kvinnan till en använd eller icke använd ägodel!

Det finns ett fåtal kvinnor som blöder vid första samlaget! Det är dessa som har en missbildning i slidmynningen! De allra flesta varken blöder eller har ont vid första samlaget! Ont har de oftast då för att de är för nervösa eller egentligen inte vill och väntar på att det ska göra ont!

Mödomshinnan finns faktiskt inte alls och detta har läkare och barnmorskor vetat länge.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Emptytor sep 18, 2008 8:41 pm

Ja, en mödomshinna i bemärkelsen "en hinna som spricker vid första samlaget" finns inte, men dock en uppsättning slemhinneveck. Nu är det länge sedan jag såg filmen, men kan det vara så att det är en benämning på vecken hon använder bara? Det är ju trots allt dessa veck man syftar på inom menskoppstillverkningen när man säger att kopparna inte skadar mödomshinnan, alltså att koppen inte skadra vecken.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Sponsored content





En film om menskoppar Empty
InläggRubrik: Sv: En film om menskoppar   En film om menskoppar Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
En film om menskoppar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Läst om menskoppar var?-
Hoppa till: