Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Badade med koppen

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Badade med koppen   Badade med koppen Emptysön jun 15, 2008 12:30 am

Förra veckan vart jag iväg och badade för första gången med min menskopp i en insjö.

Jag har alltid älskat att bada och är sällan still mer än några sekunder i taget när jag ligger i blöt. Så därför har jag alltid haft problem när jag haft mens innan. Det vart tampongsnören som rymde ur baddräkten och var pinsam, sen kände man plötsligt hur man hade en stor kall och blöt klump i underlivet när den sögt upp allt vatten den klarade av.
Sen kom allt bekymmer om hurvida man riskerade få en infektion av bakterierna i vattnet. Oavsett om det var sjö, hav eller kommunens badhus man vart på.

Men nu hade jag min kopp i och slängde mig i plurret. och det vart härligt! Inget vatten som sipprade in, inte ens när man gjorde de värsta gymnastiska vattenövningarna man kunde komma på. Ingen oro för bakterier eller annat äckelpäck!

Det var ljuvligt! Att inte behöva göra avkall på att ha skoj med de andra vännerna som också var med och bada. flower
Till överst på sidan Gå ner
mira
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-07-05

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Emptylör jul 05, 2008 4:21 pm

och slippa problemet man har med tampong att så fort man kommer upp så ska den ju ut om man ska slippa större risker med infektion. :-) nu kan man ligga på stranden och bada och inte behöva leta toalett sen för att slänga tampong så fort man doppat sig.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Emptytis jul 15, 2008 11:33 am

Det är ju helt kanon... man sätter in den när man sticker och behöver inte tänka på att man har mens på hela dagen...
inget kan ju komma in när man har menskopp... en tampong kan ju dra in bakterier via snöret tex...
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Emptytor jul 17, 2008 12:15 am

mira skrev:
och slippa problemet man har med tampong att så fort man kommer upp så ska den ju ut om man ska slippa större risker med infektion. :-) nu kan man ligga på stranden och bada och inte behöva leta toalett sen för att slänga tampong så fort man doppat sig.

Eller ännu värre, oroa sig för om tampongsnöret sticker utanför bikinin/baddräkten.... Shocked
Det är nästan det som jag alltid tyckt vart värst, förutom känslan av att ha en vattenfylld klump inuti snippan.
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 49
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Emptyons jul 30, 2008 10:52 pm

Tjohoo, nu har jag också badat med menskoppen. Vilken skillnad! Det är ganska knökat på T-bryggan på Ribersborgsstranden så det är ju himla skönt att slippa stå där och fajtas med blött tampongsnöre samtidigt som man försöker byta om lite diskret... för att inte tala om jakten på toaletten efter badet. Genialisk uppfinning! Att jag inte fattat det tidigare.... lol!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Emptyons aug 06, 2008 9:44 pm

Hehe perfekt ellerhur!??? Man kan glömma att man har mens!!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Badade med koppen Empty
InläggRubrik: Sv: Badade med koppen   Badade med koppen Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Badade med koppen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Koka koppen i micron?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om allt möjligt! och lite till då ja... :: Roliga händelser och skräckupplevelser-
Hoppa till: