|
| waaaa gotta hate fibro! | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Rexy Moderator
Antal inlägg : 31 Age : 49 Menskopp? : Jag har 1:a Koppen? : 1900 Registration date : 08-05-29
| Rubrik: waaaa gotta hate fibro! sön jun 22, 2008 10:53 am | |
| Jag får spel! Att sätta inn menskopp är en helt egen studie i en fibrokropp. Jag har så mycket värk i höftregionen att även underlivsmuskulaturen påvärkas, jag är så trång i slidan att det är som att va jungfru varje gong om ni fattar vad jag menar. Alt gör ont. Även att stoppa inn et pekefinger vissa dagar gör ont. Jag får ont av menskoppen vissa dagar och andra dagar inte. Kommer jag nuddai livmoderhalsen värker den rästen av dagen. Jag har varierande mensvärk vilket menskoppen inte gör nå skillnad på, och så som denna jag nyss haft har inte varit så kul. Vissa gonger är det ett minfält att använda nåt som helst | |
| | | Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! tis jun 24, 2008 7:26 pm | |
| fyyy vad jobbigt.. men du ska inte känna av den så mycket så om du har ont hela dagen så har den nog sugit sig fast för hårt... och kankse även fått tag på livmodertappen.... så då måste du försöka sätta om den och kanske prov på att inte ha så mycket vacuum utan trycka till den så lite luft får komma med in så den inte sitter så hårt.. och har du redan koll på musklerna där så ramlar den ikke ut... jag har sett i gamla patent att en del experiment gjorts med ett sorts insättnings instrument.. det kanske man skulle titta på för personer med värk... Fibro är ju knepigt på så sätt att det är så mycket i kroppen som påverkas... Rexy! Dina erfarenheter är guld... för du sitter med en så massa kunskaper och kan ge tips åt dem som är osäkra på om de kan använda en kopp eller inte om de har någon sjukdom!!! stor kram till dig /Svea | |
| | | Rexy Moderator
Antal inlägg : 31 Age : 49 Menskopp? : Jag har 1:a Koppen? : 1900 Registration date : 08-05-29
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! tis jun 24, 2008 8:20 pm | |
| vakumet är faktisk inte så illa. Det är att även så mjuk den är så vidgar den en aning på slidan, vilket mina fibromuskler värkligen hatar vissa dagar. Nu senaste mens kunne jag inte alls använda den, men på den andra sidan knep mina muskler så hårt att inget släppte ut föruten på toa heller, innebyggad mensknipkopp kanske? Innsättingsinstrumenter värkar skrämmande! :S Men värd en tanke iaf. Jo, grejen med livmodertappen på mig är att det att ta cellprov, det "normala" kvinnor inte märker föruten att livmodern vibrerar, det är rakt av smärtsamt för mig och sen har jag mensvärk i en dag eller tre efter cellprov. Så bara att komma borti livmodertappen med mig om jag i min ovana knuffar den för långt inn ger värk ett tag. Så det att stoppa inn menskoppen är ett konstvärk för mig får jag säga Det går sig nog till tror jag! Jag måste bara vänja kroppen vid att nu är det så det är. Tamponger fick jag ge upp, dom torkade ut mina fibroslemhinnor så det gick inget bra alls och va bara smärtsamt och fruktansvärd att dra ut så aldrig i livet nåt mer med det vet jag! Så menskoppen är det | |
| | | Xenia Novis
Antal inlägg : 30 Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2 1:a Koppen? : år 2008 Registration date : 08-07-28
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! ons jul 30, 2008 12:20 am | |
| Oj! Det låter ju jättejobbigt! En nyfiken undran: Varför använder du inte bindor? | |
| | | Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! ons jul 30, 2008 9:13 am | |
| - Rexy skrev:
- vakumet är faktisk inte så illa. Det är att även så mjuk den är så vidgar den en aning på slidan, vilket mina fibromuskler värkligen hatar vissa dagar. Nu senaste mens kunne jag inte alls använda den, men på den andra sidan knep mina muskler så hårt att inget släppte ut föruten på toa heller, innebyggad mensknipkopp kanske?
Innsättingsinstrumenter värkar skrämmande! :S Men värd en tanke iaf. Jo, grejen med livmodertappen på mig är att det att ta cellprov, det "normala" kvinnor inte märker föruten att livmodern vibrerar, det är rakt av smärtsamt för mig och sen har jag mensvärk i en dag eller tre efter cellprov. Så bara att komma borti livmodertappen med mig om jag i min ovana knuffar den för långt inn ger värk ett tag. Så det att stoppa inn menskoppen är ett konstvärk för mig får jag säga
Det går sig nog till tror jag! Jag måste bara vänja kroppen vid att nu är det så det är. Tamponger fick jag ge upp, dom torkade ut mina fibroslemhinnor så det gick inget bra alls och va bara smärtsamt och fruktansvärd att dra ut så aldrig i livet nåt mer med det vet jag! Så menskoppen är det Usch så jobbigt det måste vara! Jag har en del fibro i min omgvining eftersom min mamma jobbar som massör och har en del fibrokunder, men att det påverkar underlivet hade jag inte ens tänkt på! Dock är jag en aning som dig, cellprov är ett helvete och när de gjorde en stor cellförändringsoperation på mig i vintras, låg jag i sängläge i 12 dygn med starka mediciner. När jag måste upp på toa började jag antingen kräkas av smärta eller svimma. Jag kan inte säga att jag vet hur det känns att ha fibro, men jag vet hur det känns att ha ömtåligt underliv, om det kan vara till någon tröst! För mig har min menskopp varit den bästa för mig. Dels för att den är lagom mjuk för att inte pina mina muskler och dels för att den är perfekt passform och inte kommer för högt upp mot livmodertappen. Så mitt råd är att antingen testa tygbindor eller testa på olika menskoppar tills du hittar en som fungerar för dig. Det räcker ju lixom med den värk du har annars i kroppen, så underlivet skulle ju gärna få vara smärtfritt... | |
| | | Rexy Moderator
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! fre aug 01, 2008 9:10 pm | |
| - Xenia skrev:
- Oj! Det låter ju jättejobbigt! En nyfiken undran: Varför använder du inte bindor?
uuuaaaah nej inte den lukten, och underlivssvamp som jag med nöd och häpnad undviker Jag forsöker undvika bindor det längsta jag kan för jag känner jag är i förstadiet av svamp gjennom hela mensturasjonen annars Då tar jag faktisk heller fibrovärken och iaf känner mig fräsh | |
| | | Rexy Moderator
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! fre aug 01, 2008 9:20 pm | |
| - Miina skrev:
- Rexy skrev:
- vakumet är faktisk inte så illa. Det är att även så mjuk den är så vidgar den en aning på slidan, vilket mina fibromuskler värkligen hatar vissa dagar. Nu senaste mens kunne jag inte alls använda den, men på den andra sidan knep mina muskler så hårt att inget släppte ut föruten på toa heller, innebyggad mensknipkopp kanske?
Innsättingsinstrumenter värkar skrämmande! :S Men värd en tanke iaf. Jo, grejen med livmodertappen på mig är att det att ta cellprov, det "normala" kvinnor inte märker föruten att livmodern vibrerar, det är rakt av smärtsamt för mig och sen har jag mensvärk i en dag eller tre efter cellprov. Så bara att komma borti livmodertappen med mig om jag i min ovana knuffar den för långt inn ger värk ett tag. Så det att stoppa inn menskoppen är ett konstvärk för mig får jag säga
Det går sig nog till tror jag! Jag måste bara vänja kroppen vid att nu är det så det är. Tamponger fick jag ge upp, dom torkade ut mina fibroslemhinnor så det gick inget bra alls och va bara smärtsamt och fruktansvärd att dra ut så aldrig i livet nåt mer med det vet jag! Så menskoppen är det Usch så jobbigt det måste vara! Jag har en del fibro i min omgvining eftersom min mamma jobbar som massör och har en del fibrokunder, men att det påverkar underlivet hade jag inte ens tänkt på!
Dock är jag en aning som dig, cellprov är ett helvete och när de gjorde en stor cellförändringsoperation på mig i vintras, låg jag i sängläge i 12 dygn med starka mediciner. När jag måste upp på toa började jag antingen kräkas av smärta eller svimma. Jag kan inte säga att jag vet hur det känns att ha fibro, men jag vet hur det känns att ha ömtåligt underliv, om det kan vara till någon tröst!
För mig har min menskopp varit den bästa för mig. Dels för att den är lagom mjuk för att inte pina mina muskler och dels för att den är perfekt passform och inte kommer för högt upp mot livmodertappen. Så mitt råd är att antingen testa tygbindor eller testa på olika menskoppar tills du hittar en som fungerar för dig. Det räcker ju lixom med den värk du har annars i kroppen, så underlivet skulle ju gärna få vara smärtfritt... Påverkar underlivet skal jag lova. Alla muskler där strammar till sig, som hela rästen av kroppens muskler, något annat skulle varit ologisk. Sen kan du nog gissa vilken påvärkning det har på sex och samlevnad Jag lovar, det är absolut inget roligt.. Jag skal forsöka förklara... Har du haft en sådan riktig jobbig influensa med muskelvärk nån gong? Med feber, utmattning av febern, kraftlösheten av febern, synstörningar pga det värker i ögonmusklerna så man inte riktig orkar fokusera, muskel och ledvärken som får en vilja hoppa framför toget, hetetokterna, feberfrossan och en hukommelse som inte fungerar? ja.. ta bort febern typ. Det är det ända jag inte har......... Nej, det är faktisk inte så illa som detta absolut varje dag, men detta är gjennomsnittet av mitt liv. Jag har många dagar rätt bra och många dagar jag föredrar att inte komma i håg ens, en del dagar som över, och självklart i alla graderingar från när till värkfri och vill-inte-leva. Jag har fått veta från fler att dom med har jobbiga mensturasjoner, av dom som har fibro är det många som kan berätta att dom i förkant av att få fibro var mensen apa. Numera anser jag faktisk mensen en av mina mindra bekymmer faktisk Framst för att jag har piller och värken inte alls är så illa, men även för att det så ofta drunknar lite i fibron. Aldrig så galet kanske? Men jo, det påvärkar ju musklerna i slidan som sagt, och nu under tilvänjingen så måste jag va lite försiktig och sakta vänja kroppen vid. Det som på vanliga folk kanske skulle tagit en mens-cycel kanske tar.. tja.. 8 på mig? Nu senast klarade jag en och en halv dag! Rekord! Men glad är jag iaf, för TROTS värken efter menskoppen och smärtan vid innföringen av den, så är det en smärta som ger sig snabbt, så fort musklerna har gnällt klart över att dom är utvigad bara en liten milimeter eller fyra så slutar dom gnälla och det går bra igjen. Om jag därimot kommer borti livmodertappen är det dock kört. Då kan jag bara dra ut den igjen och krypa tilbaks till illeluktande bindor Trots värken uppskattar jag att känna mig fräschare och undvika den där fruktansvärda lukten... och känslan av nåt klumpigt mellan benen.. och känslan av mens som skvulpar ut när man reser sig... Tack för menskoppen! med värk och allt! | |
| | | Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! fre aug 01, 2008 9:51 pm | |
| Bra jobbat med 1,5 dag! Plötsligt står du där en dag och kan använda koppen, tja säg en hel menscykel! Lycka till! | |
| | | Rexy Moderator
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! fre aug 01, 2008 11:58 pm | |
| Nåja, hela menscyceln är typ.. 3 dagar kanske 4 Så jag är ju snart där faktisk! | |
| | | Miina Moderator
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! lör aug 02, 2008 12:19 am | |
| Åh, vilken tur då! Själv har jag blött 11-13 dagar, 90-150 ml/dygn innan operationerna. | |
| | | Rexy Moderator
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! lör aug 02, 2008 11:15 am | |
| - Miina skrev:
- Åh, vilken tur då! Själv har jag blött 11-13 dagar, 90-150 ml/dygn innan operationerna.
Jo, men det är kemisk att cykeln är så kort då Utan piller skulle jag nog va tilbaks på en vecka ++. jag har p-piller nu. Jag trivdes bättre på sprutan, men piller för att öka chanserna att bli gravid snabbare efter jag slutar med grejs | |
| | | Sponsored content
| Rubrik: Sv: waaaa gotta hate fibro! | |
| |
| | | | waaaa gotta hate fibro! | |
|
| Behörigheter i detta forum: | Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
| |
| |
| Våra Annonsörer |
|
|
|