mira Nyfiken
Antal inlägg : 3 Menskopp? : Jag har 1:a Koppen? : 1900 Registration date : 08-07-05
| Rubrik: koka menskoppen? lör jul 05, 2008 4:16 pm | |
| kokar ni er menskopp? och kokar ni den i en egen kastrull som används för bara detta ändamål? | |
|
Caija Grundaren ;0)
Antal inlägg : 68 Age : 39 Menskopp? : Lunette 1:a Koppen? : 1998 Registration date : 08-05-23
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? tor jul 10, 2008 1:39 am | |
| När jag kokar menskoppen tar jag valfri kastrull, men säger ignet till sambon, han är litet äckelmagad ^^
Men oftast så spritar ajg bara ur min kopp. | |
|
Häpp Nyfiken
Antal inlägg : 8 Menskopp? : Mooncup B 1:a Koppen? : 2005 Registration date : 08-07-19
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? lör jul 19, 2008 11:06 am | |
| Kokar i vanlig kastrull som jag diskar sedan. Min sambo bryr sig inte. Däremot kanske jag inte talar om för mamma eller andra besökare att potatiskastrullen även används till att koka menskopp... För övrigt så torkar jag mig i stjärten efter toabesök (med toalettpapper och) samma händer som jag använder för att hantera mat. Har hittills inte mött några synpunkter på det... | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Kastrull lör jul 19, 2008 12:38 pm | |
| Kokar aldrig min kopp när jag är hemma!!! däremot om jag ska använda den på tex sjukhuset eller så så är den kokad och när jag sen kommer hem så kokas den... den åker i lilla kastrullen... har inte någon för bara kopparna... men det finns ju söta små 450ml kastruller om man tycker det behövs!!!
Hemma så tvättar jag den först i varmt vatten och med rengöringsmedel för silicon (grå bra med tex lactacyd eller liknande ska vara parfymfritt) avlsutar med kallt vatten och sen tar jag lite handsprit och sen får den lufttorka.. och ner i sin påse... jepp man använder ju sina händer till både det ena och det andra!!! det var en bra synpunkt!!! tack för den!!! | |
|
Porotina Nyfiken
Antal inlägg : 1 Menskopp? : Ladycup 1:a Koppen? : 2008 Registration date : 08-06-15
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? ons jul 30, 2008 3:50 pm | |
| Jag tyckte jag var så smart att jag la den i vattenkokaren, och nu hoppas jag att ni som varit och fikat hos mig inte sitter och mår illa men så glömde jag kvar den en dag och sambon som hade kokat vatten och skulle göra snabbkaffe fick den nästan i kaffekoppen Han och sa att han inte var så förtjust i att använda den till menskoppen nähä, vaddå man kokar ju rent den väl? ok, jag måste respeketera hans äckel, så jag köpte en ny tekokare och har min gamla fula äckliga till menskoppen.
Senast ändrad av Porotina den ons jul 30, 2008 4:45 pm, ändrad totalt 1 gång | |
|
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? ons jul 30, 2008 4:36 pm | |
| *skrattar högt* Åh, förlåt, men herregud vad jag skrattat nu ett tag! Jag kan riktigt se hans min! Jag tror faktiskt inte heller att jag hade blivit så förtjust om jag hade fått te från en vattenkokare med menskopp i. Ja, koppen kokas ren, men vattenkokaren kan man kanske inte slänga i disken efter att ha kokat koppen i den som man kan göra med en kastrull. Oavsett, det gav mig en väldigt söt bild på näthinnan, så tack för den! | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? tor jul 31, 2008 10:09 pm | |
| hehe!!! den var söt den!!! | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: koka menskoppen? | |
| |
|