Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Rengöra hålen!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Rengöra hålen! Empty
InläggRubrik: Rengöra hålen!   Rengöra hålen! Emptyfre jul 18, 2008 2:05 pm

Hålen på i din kopp.. alltså de små som sitter uppevid kanten är viktiga att hålla rena! Om de inte är rena så läcker koppen eftersom vacummet inte kan bildas och hållas kvar.

det finns flera sätt att rengöra dessa små hål från blodkluttar som sätter sig fast som cement!!!


  1. man kan ta en nål (gärna en trubbig broderinål) och peta rent
  2. Man kan gnugga den mellan fingrarna så att den trycks ihop och därmed trycks propparna bort
  3. det roligaste sättet är nog att man fyller koppen med vatten och sätter handen över och så trycker man ihop koppen... hmm men tänk på att det är flera hål så det sprutar åt flera vädersträck på samma gång!!! kul men effektivt!! Så har man tråkigt så är detta ytterligare ett sätt att bli road av sin menskopp!!!
  4. är det riktigt envist så får man lägga den i blöt och i vattnet då lägga den mot botten och trycka ihop den så att vattnet trycks ut genom hålen!!! En variant... men kräver mer vatten än det förra... man ska ju försöka spara på vattnet...
  5. har du fler sätt???
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Rengöra hålen! Empty
InläggRubrik: Sv: Rengöra hålen!   Rengöra hålen! Emptyfre jul 18, 2008 2:37 pm

Jag brukar passa på att gnugga rent hålen när jag sköljer ur menskoppen... Detta gör jag i ljummet vatten då det går liiiite snabbare än med kallt vatten.

Sitter det stenhårt så brukar jag hålla koppen så att vattenstrålen träffar hålet (skvätter en del om man är stressad/oförsiktig) och då går det rätt snabbt att få hålen rena då...


Det är värre om man inte har gjort koppen helt ren och blodet torkar in, att sedan få den ren igen.
Till överst på sidan Gå ner
RedheadGirl
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Age : 37
Menskopp? : Jag har en lila LadyCup
1:a Koppen? : år 2009
Registration date : 12-01-06

Rengöra hålen! Empty
InläggRubrik: Sv: Rengöra hålen!   Rengöra hålen! Emptyfre jan 06, 2012 9:55 pm

Mellanrumsborste för tänderna! Ler Har den ligger med skyddet på i koppens påse Ler
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Rengöra hålen! Empty
InläggRubrik: Sv: Rengöra hålen!   Rengöra hålen! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Rengöra hålen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Skötsel och rengöring :: Desinfektion-
Hoppa till: