Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

Offentliga toaletter utan handfat

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Xenia
Novis
Novis
Xenia

Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Offentliga toaletter utan handfat Empty
InläggRubrik: Offentliga toaletter utan handfat   Offentliga toaletter utan handfat Emptyons jul 30, 2008 12:39 am

Har någon av er tjejer reflekterat över att offentliga toaletter utan handfat i båset måste vara konstruerade av män eller tjejer med väldigt väldigt liten blödning?

Jag har aldrig förstått hur man ska bära sig åt att föra in en tampong (eller menskopp) utan handfat? Det blir ju rätt bökigt att tvätta händerna innan (oftast är det kö) för att sedan försöka gå in på toaletten utan att vidröra något och låsa dörren (hänga upp väska och jacka). Sen är man helt blodig om fingrarna när man går ut.

Även med binda kan det innebära att det blir lite "rörigt" och att man kan göra bort sig...och då utan någon möjlighet att göra rent efter sig ordentligt eftersom det inte finns något rinnande vatten.

Utomlands finns det nästan inga toalettbås med handfat...kanske kan förklara varför tamponger med applikatorer verkar vara mycket vanligare där än här hemma.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina

Antal inlägg : 158
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

InläggRubrik: Sv: Offentliga toaletter utan handfat   Offentliga toaletter utan handfat Emptyons jul 30, 2008 8:57 am

Det är nog därför Tampaxen säljer så bra med sin införingshylsa som du säger! Wink

Och vänder man på det så är det just därför Lunette tagit fram desinficerings servetter för menskopp och händer när man inte har tillgång till rinnande vatten.
http://www.renasmorjan.com
Ioma
Moderator
Ioma

Antal inlägg : 17
Menskopp? : Jag har ingen ännu
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-28

InläggRubrik: Sv: Offentliga toaletter utan handfat   Offentliga toaletter utan handfat Emptyons jul 30, 2008 2:11 pm

Jaaaa jag hatar toaletter utan handfat.
har dock vant mig vid att alltid leta efter handfat innan jag väljer toa.
ibland så får jag helt enkelt ha kvar svampen utan att skölja den och då måste jag hitta en annan toa *SSSS*
Irriterade juuuu.

Det är nog helt klart karlar som gjort dem. hahaha
gh64
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 9
Menskopp? : DivaCup
1:a Koppen? : 2008-02
Registration date : 08-06-01

InläggRubrik: Sv: Offentliga toaletter utan handfat   Offentliga toaletter utan handfat Emptytor apr 23, 2009 8:00 pm

Ja, karlar är det definitivt som har hittat på de ohygieniska bås-toaletterna.
Man får ju gå in på handikapp-toan om en sådan finns, haha... och jag skiter fullständigt i om någon klagar.
Jag har ju två menskoppar och har faktiskt funderat på om det kan vara en lösning när man är ute och reser och inte har möjlighet att tvätta koppen... man byter helt enkelt kopp och tar med sig den använda koppen och tvättar i handfatet utanför, hihi.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Offentliga toaletter utan handfat   Offentliga toaletter utan handfat Empty

Offentliga toaletter utan handfat
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Om Mens :: Mensen i allmänhet-
Hoppa till: