Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

Slidan vart sitter den?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea

Antal inlägg : 213
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Slidan vart sitter den? Empty
InläggRubrik: Slidan vart sitter den?   Slidan vart sitter den? Emptysön maj 25, 2008 12:36 pm

Ja de flesta vet ju vart den finns hoppas jag!! Men hur är den placerad egentligen??? De allra flesta ser denna kanal som något som löper parallellt med våra ryggrader alltså uppifrån och ner eller tvärt om! Faktiskt är sanningen en annan! Det är livmodern som mynnar ut i slidan medan slidan går nästan vågrätt framåt! Så om man sitter ner så förstår man riktningen på slidan om man tänker sig att den går parallellt med stolens sits... Denna vetskap är väsentlig i användadet av menskopp eftersom den ju bör sitta rätt för att kunna sluta tätt och inte kännas!
Om man skulle sätta in menskoppen lodrätt så skulle det alltså innebära att den ligger på tvären och att den då läcker är ju inte så konstigt... Så det är ju bra då att tänka på att man ska sikta bakåt och inte uppåt när man ska föra in den!!! cheers
Slidan vart sitter den? Anatoo12
Till överst på sidan Gå ner

Slidan vart sitter den?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Rent Praktiskt! Hur gör man? :: Anatomi! Hur ser vi ut inuti?-
Hoppa till: