Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Milton Metoden! ons aug 06, 2008 10:19 pm | |
| brustablett säger jag bara detta är ju ett kanon alternativ!!! | |
|
Caija Grundaren ;0)
Antal inlägg : 68 Age : 39 Menskopp? : Lunette 1:a Koppen? : 1998 Registration date : 08-05-23
| Rubrik: Sv: Milton Metoden! tor aug 07, 2008 9:54 am | |
| okie? Brustablett? Valfri alvedon brus eller mineralbrustablett? Eller är det någon speciell brustablett? *tänker på tandprotestabletterna vi använder på jobbet; 'cortega'* | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: Milton Metoden! sön aug 17, 2008 4:25 pm | |
| Ja det är en speciell tablett! Du hittar dem tex hos Amandas eller hos Pepplon En tablett räcker till 5 liter vatten och du behöver ju bara ha till ca 2,5 dl och då kan den som är bra på att räkna (bättre än jag) räkna ut att man bara behöver ta en liten liten bit och lägga i glaset och sedan vänta i 15 minuter-24 timmar innan man tar upp den och låter den torka innan man förvarar den som vanligt. De här tabletterna är säkra att använda eftersom de även kan användas att göra vatten drickbart om det inte skulle hålla bra kvalitet. så kan man rengöra vatten så kan man nog stoppa det i murklan. Enligt Ladycups tillverkare så är denna metod säkrare och mer effektiv än tex att koka koppen (Hmm man slipper ju oroa sig för att ha en smält klump med silicon i kastrullen) Det är alltså en tillverkare av menskoppar som förordar meetoden som säker för både koppen och användaren! | |
|
gh64 Nyfiken
Antal inlägg : 9 Menskopp? : DivaCup 1:a Koppen? : 2008-02 Registration date : 08-06-01
| Rubrik: Sv: Milton Metoden! mån aug 18, 2008 7:13 pm | |
| Hej! Jag brukar bara lägga min kopp i en stor tekopp och hälla kokande vatten över den (från vattenkokare). Sedan får den stå i 1 minut och så häller jag ut vattnet och ibland häller på en omgång kokande vatten till. Borde inte det vara tillräckligt? /G | |
|
Svea Grafik/Layout Nisse
| Rubrik: Sv: Milton Metoden! mån sep 01, 2008 11:55 am | |
| Njaeh det är egentligen inte tillräckligt för att ha steriliserat koppen! Den ska då vara i kokande (aktivt bubblande kkoning) i upp till 4 minuter beroende på fabrikat. Att hälla över kokande vatten då är vattnet inte längre i kokning och effekten är inte riktigt den samma! nu är det ju så att är det i din egen miljö, med dina egna baciller så är det troligen tillräckligt. Jag kokar bara mina koppar när jag varit någon annanstans än hemma. (nu rekommenderar jag inte detta utan det är som jag gör på egen risk) Milton tabletterna är mer effektiva än kokning och tar kål på både svamp och salmonella och annat otrevligt i kallt vatten. Det som blir kvar när man använt Milton är salt och vatten. I sin fasta form är det frätande och skadligt men inte i sitt flytande läge för då kan man dricka det om man så skulle behöva. Lösningen är aktiv i 24 timmar så man kan doppa sin kopp där under dagen om man vill det! Man tvättar den först som vanligt i vatten och om man vill med lite oparfymerad tvål och sen kan den bada en stund i Milton... lite overkill tycker ju jag då men det är jag! | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Milton Metoden! | |
| |
|