Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Spiral och menskopp

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Emptysön jul 20, 2008 9:54 am

jo man kan ha spiral när man har menskopp eller tvärtom!!! Man kan ha menskopp när man har Spiral

En spiral sitter inuti livmodern och den ligger i sin tur upp en bra bit i din kropp. Menskoppen huserar flera cm därifrån på säkert avstånd från eventuella spiraltrådar...

Spirlatrådar: Lite fakta: Spiraltrådarna är ca 1-1,5 cm långa av det som sticker utanför livmodertappen och dessa trådar hänger inte i egentlig mening utan ligger utsmetade mot livomodertappen... så att menskoppen skulle fastna i trådarna är om det skulle hända ett väldigt skickligt trick!!

Så det är alltså inga problem att ha spiral och menskopp! Man kan vara lite mer försiktig vid uttagandet och se till att vacuumet verkligen har släppt vilket man ju alltid måste se till att göra eftersom vacuumet håller koppen ordentligt på plats så detta tillhö de vanliga rutinerna vid uttagandet.

Placeringen är viktig att lära sig ordentligt så att koppen verkligen sitter lågt i slidan och inte så långt upp som möjligt som med en tampong. En menskopp ska sitta så lågt ner som det går utan att det känns.
Till överst på sidan Gå ner
malena_engberg@hotmail.co
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 3
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 2007
Registration date : 08-08-03

Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Sv: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Emptylör nov 01, 2008 11:45 am

Dessutom tycker jag att det känns som om en tampong lättare skulle kunna fastna i spiraltrådarna, eftersom den ju är lite luddig av sej!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Sv: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Emptysön nov 02, 2008 8:25 pm

Tamponen sitter ju högre upp så det kan ju vara mer troligt, men det är nog inte något vanligt det heller. En menskopp har ju några cm tillgodo till livmodertappen så spiralen sitter säkert! ;0)
Skulle den ramla ut när man har sin mens så sitter den ju i koppen iallafall så man vet var den är! (OBS SKÄMT) rabbit
Till överst på sidan Gå ner
milomine
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-06-11

Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Sv: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Emptytor jun 11, 2009 7:35 pm

Jag skaffade en menskopp för ett par månader sedan och var då lite orolig angående min spiral och huruvida den skulle kunna sugas ut. Frågade min gynekolog som lugnade mig och sa att den satt säkert och inte skulle åka ut i första taget. För ett par dagar sedan så var jag väldigt trött och skulle tömma koppen innan jag skulle lägga mig, slant lite med handen så att jag inte släppte ut så mycket luft, drog ut den ändå och kände hur det skar till i magen. Jag kände efter och som jag befarade hade jag dragit ur spiralen.
Bara en liten påminnelse om att släppa ut luften så att det inte blir vakuum. Det var väldigt mycket lättare än jag trodde att råka dra ut spiralen. Inte roligt att gå och sätta in den igen efter bara ett år när det gjorde så fruktansvärt ont att sätta in den första gången...
Till överst på sidan Gå ner
Helen
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 11
Menskopp? : Jag har Femme cup
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-05-25

Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Sv: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Emptylör jun 20, 2009 2:14 pm

Intressant. Lägger det på minnet. Själv har jag inget problem med kombinationen spiral+ kopp.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.babyheaven.se
Sponsored content





Spiral och menskopp Empty
InläggRubrik: Sv: Spiral och menskopp   Spiral och menskopp Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Spiral och menskopp
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Spiral och mens
» Informationsmaterial om menskopp?
» vad kan man ha en menskopp till???
» Menskopp fastnade

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Kan jag ha menskopp? :: Spiral och menskopp?-
Hoppa till: