Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Svamp i samband med menskopp?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptysön nov 16, 2008 12:06 am

En vän till mig använde menskopp en mens och fick väldigt mycket problem med svamp i underlivet efteråt. Hon får svamp ibland men har aldrig haft så ont som denna gång. Gick över med behandling med medel från apoteket. Hon gillar annars menskopp. Vad tror ni om detta?
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptysön nov 16, 2008 8:57 pm

Koppen i sig kan man inte få svamp av, däremot kan tvålar med högt ph-värde eller vatten ge svampinfektioner. Det vore bra om hon eller du kunde skriva vilken tvål hon använder och vilka rutiner hon haft. Det är viktigt att komma ihåg att svamp inte kan komma om inte ph-balansen rubbas. Vid mens sjunker ph inne i slidan till 3,5 medan det vid slidmynningen är runt 5,5.

Vill hon inte skriva här på forumet kan hon skicka ett mejl till mig privat så kan jag försöka råda henne.

Använd gärna PM-funktionen på forumet//admin
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptyfre nov 21, 2008 7:32 pm

att bara tvätta med vatten under mensen minskar risken för att man får svampinfektion. Att få det när man använder menskopp är vad jag vet hyfsat ovanligt eftersom menskoppen inte påverkar livet i underlivet.

Det är oftast fullt tillräckligt att tvätta koppen med vatten under mensen och med tvål typ lactacyd utan parfym eller annan tvål som är för underlivet vid behov.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptymån nov 24, 2008 10:35 pm

Men om vattnet har ett ph på närmare 8 kan det påverka ph-balansen.

Molkosan, finns det i Sverige? Det kan man tvätta koppen med vid svamp.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Pip
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Age : 46
Menskopp? : Jag har en Mooncup stl. A.
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 09-06-29

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptymån jun 29, 2009 8:43 pm

Hej! Jag har också fått riktigt plågsamma svampinfektioner två gånger nu i samband med mens/menskopp. Tidigare har jag bara fått svampinfektion en gång och det var på grund av en rejäl antibiotikabehandling, så jag är inte "svampbenägen" annars. Miina har gett mig halva svaret nu eftersom mitt kranvatten har pH 8,3 (fick jag reda på via vattenbolagets websida) så där har jag nog boven! Har ni några tips för hur jag ska ta mig runt detta problem, för jag gillar menskoppen i övrigt.
Till överst på sidan Gå ner
prinsessan81
Novis
Novis



Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Emptymån jun 29, 2009 11:16 pm

www.menskopp.se säljer en spray som man kan rengöra menskoppen med. Det finns även andra som säljer vårservetter. Kanske kan man torka av den först och sterilisera eftersåt med någon av dessa produkter. Vad säger andra som är lite mer experter?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Svamp i samband med menskopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Svamp i samband med menskopp?   Svamp i samband med menskopp? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Svamp i samband med menskopp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Informationsmaterial om menskopp?
» Illaluktande menskopp
» problem med att at ut menskopp

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: