Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Uttag av Lady cup

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Jenny1
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Age : 51
Menskopp? : Jag har två, en Diva cup och en rosa Ladys cup
1:a Koppen? : år 2006 eller 2007, minns inte exakt..
Registration date : 08-11-05

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptysön nov 16, 2008 11:57 pm

Använder min Lady cup för första gången. Har tidigare en Diva cup, men ville så gärna ha en rosa.. . Väldigt glad Nu undrar jag om jag får ångra det.. Den här är så mjuk jämfört med Diva cup så när jag testade att ta ut den för en stund sen får jag inte ut den!! Får inte tillräckligt grepp för att kunna få ut den. Den är så mjuk och "hal", inga räfflor just heller. Divan är så pass fast så den kunde jag bara klämma ihop lite så lossnade den. Är lite nervös nu. Hur fasen får jag ut den?? Jag har försökt få in ett finger för att få loss vakumet men lyckas inte?? Shocked HJÄLP!! Den sitter bergfast.. Några gånger har jag lyckats dra den en bit neråt, men vakumet är så starkt och det finns inget att få ordentligt grepp om så jag tappar den innan jag fått loss vakumet..
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptymån nov 17, 2008 12:52 am

Jag har en ofärgad Lady cup, det är min första kopp, så jag har inget att jämföra med. Jag tycker också den är lite svår att få ut. Jag brukar "trycka på lite" (krysta), d v s spänna musklerna runt slidan ungefär på samma sätt som när man spänner andra muskler för att bajsa. Då sjunker den ner och får jag ändå inte tag i den tar jag en bit toapapper runt antennen och drar lite, då är den inte alls lika hal utan jag får tag i den och kan dra ut den.

Hoppas detta kan funka!
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptymån nov 17, 2008 10:32 am

För det första, försök att inte oroa dig. Lätt att säga, svårt att förverkliga, jag vet. Ler Det gör inget om koppen stannar inne lite längre stund, så ta ingen stress för att du inte får ut koppen just nu.

Slappna av i benen och försök intala dig själv att det här bara är ett försök. Du MÅSTE inte få ut koppen just nu. Ta tag med toapapper om antennen och för in ett finger med den andra handen så att du kan klämma lite på slidväggarna så att vakuumet släpper. Du kan testa att krysta lite så du får ner koppen om den är för högt upp. Håll sedan kvar om antennen och slappna av. Krysta lite igen så borde den komma ännu längre ut. När du fått ner koppen så pass långt att du kan ta tag om koppens kropp istället för antennen tar du även här tag med papper. Försök att ta det lite i etapper så att säga.

Hör av dig och berätta hur det går! Tokigt att den ska vara så svår att få ut, men snart har du lärt dig tekniken!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Jenny1
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Age : 51
Menskopp? : Jag har två, en Diva cup och en rosa Ladys cup
1:a Koppen? : år 2006 eller 2007, minns inte exakt..
Registration date : 08-11-05

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptymån nov 17, 2008 11:31 pm

Jag fick ut den igår kväll senare, ganska enkelt då. Men nu sitter den som berg igen. Har aldrig haft dessa problem med min Diva cup, så det verkar som det var dumt av mig att lägga pengarna på en Lady cup... Så går det när man får för sig att man vill ha en rosa.. Å andra sidan är Lady cupen lättare att hålla ren upplever jag, hålen är större och är lättare att hålla rena också! Men men, jag lär väl få ut den ikväll också, men det är bökigt när det ska vara så krångligt. Som sagt, hade inte problem med Divan ens när det var helt nytt för mig...
Till överst på sidan Gå ner
Jenny1
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 5
Age : 51
Menskopp? : Jag har två, en Diva cup och en rosa Ladys cup
1:a Koppen? : år 2006 eller 2007, minns inte exakt..
Registration date : 08-11-05

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptytis nov 18, 2008 5:37 pm

Fick ut den igår också, men det är bökigare än med min Diva cup... Fick krysta och ha mig.. Den andra kan jag bara plocka ut liksom..
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Emptyfre dec 19, 2008 6:25 pm

Lady cupen är lite mjukare så det kan vara det som är skillnaden för dig när du tidigare haft en Diva...
Ut får man den dock..

det kan vara lite olika från gång till gång med tycker jag som använder olika koppar lite för vad jag är på humör för... jag använder ofta min femmcup i början av mensen för jag tycker den är enklare de dagarna och sen har jag lunetten de sista dagarna för jag tycker att den känns bättre i slutet. Nu har detta egentligen inte någon större betydelse utan en personlig upplevelse.

Jag tillhör gruppen som får hårt vacuum nästan alltid så jag trycker till min kopp lite när jag satt in den så att lite lite ltie tie luft kommer in så sitter den ändå bra och är lite lättare att ta ut. Jag får alltid krysta ut min kopp till läget där jag får tag på den och så tar jag bara ut den.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Uttag av Lady cup Empty
InläggRubrik: Sv: Uttag av Lady cup   Uttag av Lady cup Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Uttag av Lady cup
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: The Lady Cup ( Czech Republic)-
Hoppa till: