Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?

Gå ner 
+7
Nanna Nyfiken
Persilja
Xenia
Häpp
Caija
Anna
Svea
11 posters
FörfattareMeddelande
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyfre maj 23, 2008 3:50 pm

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? All_colours
Lady Cup finns i två storlekar en mindre och en lite större! och i en hel massa färger från hösten 2008

De heter Pink Cup, green cup, Yellov cup osv!

Lite fakta siffror

Storlek S (small)-diameter 40mm; längd 46mm; längd på antennen19mm; Rymmer max 15,5ml
Storlek L(Large)-diameter 46mm; längd 53mm; längdpå antennen 13mm; Rymmer max 26ml


Senast ändrad av Svea den mån okt 27, 2008 4:46 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Anna
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har
1:a Koppen? : 1900
Registration date : 08-07-17

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Lady Cup- bra eller dålig jämfört med de andra märkena?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytor jul 17, 2008 11:52 am

Jag hade hoppats på att det skulle finnas lite kommentarer från användare här eftersom jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en Lady Cup. Jag har aldrig använt menskopp förut. Enligt vad jag läst på Amandas Intima så ska den här koppen vara lite mjukare än de andra. I mina öron låter det positivt :-)
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytor jul 17, 2008 10:45 pm

Det här forumet är inte så gammalt ännu så alla koppar har inte fått några omdömen ännu!!! Sen är faktiskt Lady cupen näst nyast på marknaden så inte så många har den ännu!!!

Jo den är lite mjukare och det kan vara både bra och mindre bra... om man är nybörjare. det kan vara svårt att få koppen att veckla ut sig ordentligt eftersom den är lite mindre medgörlig i konsistensen.... nu är inte detta en total sanning heller och för en del så är en mjukare kopp lättare i början... Men det ger dig en riktning om vad du vill ha!

jag hade nog tagit en Lunette om jag skulle välja en första kopp... den är inte hård inte mjukast och är ganska slät och lätt att vika ihop!

Lycka till
Till överst på sidan Gå ner
Caija
Grundaren ;0)
Caija


Antal inlägg : 68
Age : 39
Menskopp? : Lunette
1:a Koppen? : 1998
Registration date : 08-05-23

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyfre jul 18, 2008 1:21 pm

Annars så är ju femmecuppen rätt snäll o lätt att vika, däremot är den litet mjukare än lunetten vilket gör att den blir "busig" och iaf jag får hålla den rätt hårt för att den ska stanna ihopvikt.... den smiter annars Wink

Men det har nog med teknik att göra Ler

Just nu är det lunetten jag använder mest. Ler
Till överst på sidan Gå ner
Häpp
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 8
Menskopp? : Mooncup B
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-07-19

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptylör jul 19, 2008 10:48 am

Titta, den finns i rosa!
http://www.ladycup.eu/

Jag blev rekommenderad Ladycup på ett annat forum men just detta med att den är mjuk oroar mig lite. Kan den av misstag vika ihop sig själv och börja läcka när den sitter inne?

OT, men ändå OnT - det finns inget land som heter Checkoslovakien. Det är antingen Tjeckien eller Slovakien, eller Tjeckoslovakien (men det landet har inte existerat sedan 1992).
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyons jul 30, 2008 1:26 am

Citat :
det finns inget land som heter Checkoslovakien. Det är antingen Tjeckien eller Slovakien, eller Tjeckoslovakien (men det landet har inte existerat sedan 1992).
Häpp, precis vad jag också satt och tänkte Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Persilja
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 21
Age : 49
Menskopp? : Jag har en Ladycup L
1:a Koppen? : 2008
Registration date : 08-07-25

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyons jul 30, 2008 8:55 am

Nu är jag ju nybörjare och inne på min allra första kopp men jag gillar min Ladycup. Jag tycker den är väldigt smidig att hantera, lätt att hålla ren och har inte alls problem med att den är svår att få att veckla ut sig eller att den viker ihop sig under dagen. Ingen text eller annat kul på insidan heller. Däremot hade jag personligen önskat mig lite bättre räfflor eller mönster på utsidan för den kan vara lite knepig att få tag i när man ska ha ut den.
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptysön aug 10, 2008 1:11 am

hahahaha ja den var ju kul!!! jag vet att det inte finns något som heter Tjeckoslovakien längre.... men jag är ju gammal ju och det tar lite tid att lära in de nya landdragningarna!!! Hahah men tack för påminnelsen!! Det är nu ändrat era petiga nissar ;0)

Lady cupen är givetvis Checkisk!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Xenia
Novis
Novis
Xenia


Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en Mooncup B och Lunette 2
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-07-28

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptysön aug 10, 2008 9:55 pm

Citat :
Hahah men tack för påminnelsen!! Det är nu ändrat era petiga nissar ;0)
Haha, men har för mig att John McCain gjorde samma misstag Razz (Jag är bara dum nu)

Men Tjeckisk är den!
Till överst på sidan Gå ner
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis aug 12, 2008 7:16 pm

så sant så sant. vi är rå men hjärtliga här!!! ;0)
Till överst på sidan Gå ner
Nanna Nyfiken
Novis
Novis



Antal inlägg : 30
Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large
1:a Koppen? : år 2008
Registration date : 08-08-13

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytor aug 14, 2008 11:59 am

Hej!
Har precis avslutat min första mens med menskopp! Köpte en Lady Cup L och den har funkat alldeles utmärkt, är jättenöjd och superentusiastisk över detta underbara mensskydd! Är 38 och har fött tre barn vaginalt. Inget läckage, lätt att sätta in, swosch så satt den på plats! (iaf efter några gångers testande strax före mens för att lära mig...), hade den på nätterna oxå, så himla mkt bättre än läckande binda.

Apropå Persiljas inlägg 30 juli 2008 ovan om att det kan vara svårt att få ut den: Jag tycker oxå den var väl hal vid några tillfällen. Provade att ta tag om antennen med lite toapapper iställlet för med bara fingrarna när den var hal, då fick jag jättebra grepp.

Hurra för menskopp!!!
Till överst på sidan Gå ner
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytor okt 16, 2008 3:23 pm

Häpp skrev:
Titta, den finns i rosa!
http://www.ladycup.eu/

Och nu finns den i blått också! Kul att det finns lite att välja på nu. cheers
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytor okt 16, 2008 5:03 pm

Är det någon som vet vad man färgar kopparna med?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea


Antal inlägg : 213
Age : 56
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyfre okt 17, 2008 7:38 pm

Silicon kan fås i vilken färg som helst och jag vet inte i skrivande stund vad det är för färger (de färgas alltså inte) men jag vet att det måste ju vara något som ger siliconet färg utan att påverka deras funktion.

Siliconet är fortfarande godkänt att vistas i den mänskliga kroppen mer än 5 dygn. (om man skulle operera in den då alltså)
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptyfre okt 17, 2008 8:25 pm

Men rosa och blå svårt att få fram på naturlig väg så att säga. Har svårt att tro att det finns sandsten i rosa och blått, men jag kan som sagt ha fel! Jag säger inte att det är farligt med de färgade, utan undrar bara HUR man får färgen. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptylör okt 18, 2008 2:25 pm

Svea skrev:
Silicon kan fås i vilken färg som helst och jag vet inte i skrivande stund vad det är för färger (de färgas alltså inte) men jag vet att det måste ju vara något som ger siliconet färg utan att påverka deras funktion.

Siliconet är fortfarande godkänt att vistas i den mänskliga kroppen mer än 5 dygn. (om man skulle operera in den då alltså)

Detta hittade jag på mkopp.se
Citat :
Silikonet är färgad med godkänd färg för livsmedel och silikonprodukter.
alltså verkar det som att silikonet är färgat. Silikonet i sig kan inte fås i olika färger, utan man måste tillsätta något i själva silikonet innan den görs till menskopp. Silikon görs ju som bekant av sandsten. Om någon får veta vad man färgar med, vill jag gärna veta! Är ju lite nyfiken. Ler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis okt 21, 2008 9:15 am

Efter kontakt med LadyCup fick jag detta svar:

Citat :
We work with organic colors and best quality silicone. For the material and colors are atests from Bioservice Scientific Laboratories. High-performance qualities this colors are ideal for use on wine, liquor and other beverage bottles, medical device, cosmetic containers, food packaging, tumblers, advertising specialties and a other uses.

Best regards,
Iveta Stutzova
LadyCup/PinkCup.eu

Inte fullt så givande som jag hade hoppats, utan exakta namn går det ju inte att ta reda på mer själv.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis okt 21, 2008 10:15 am

Trist att de inte uppgav vilket ämne de använder. Det är i och för sig ganska typiskt att man får liknande svar. Ett annat standardsvar är "Det är tillåtet i mat". Just det...som om det skulle vara en garanti. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis okt 21, 2008 10:24 am

Det första svaret jag fick var att det var säkra färger som var godkända av något health office, vilken garanti va?! Wink
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis okt 21, 2008 10:51 am

Ler

Eller som när jag ifrågasatte en ingrediens i en produkt som en agentur ville att jag skulle ta in. Svaret jag fick var "ja, men alla andra använder det också! Det har använts i 30 år och är EU-godkänt.". Visst, men enligt kemikalieinspektionen och TOX-info handboken är den såväl cancerframkallande som miljöförstörande för att inte tala om att det enligt EU är helt ok att smeta mer än 90 %-ig aluminiumklorid under armarna för att inte svettas, men samtidigt är det förbjudet att tillaga mat i aluminiumkastruller eftersom detta är cancerframkallande och kan ge althzeimers. Hm...att den är EU-godkänd är verkligen en trygghet för konsumenten...not...

Nu säger jag inte att färgen på Pink Cup är farlig på något sätt! Bara syftar på att man ibland inte får de svar man tänkt sig och hoppats på och att det oftast är bättre att veta vad det är för ämne man använder istället för att dra upp diverse kontroller och reglementen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Pepplon.se
Nyfiken
Nyfiken
Pepplon.se


Antal inlägg : 5
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 08-08-06

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptytis okt 21, 2008 2:07 pm

Det här med färgen vet väl du Miina!? Lunette har ju en färgad kopp som kommer ut vilken dag som helst ju!
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin


Antal inlägg : 33
Age : 54
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Emptysön jan 25, 2009 4:30 pm

Jag har en rosa Lady Cup (strl L) och kom oerhört bra överens med den från första stund. Den är min första. Tilläggas bör kanske att jag ännu inte hunnit prova den i värsta niagarafallet. Men den var lätt att sätta in, lätt att ta ut, läckte i alla fall inte sista-dagarna-mens (jag fick den sista dagarna av senaste mensen så det är bara då jag testat än så länge), och jag kände inte av att jag hade den.

Att den är mjuk och följsam känns snällt och bra i min värld.
Allt som hänt i det området i mitt liv har inte varit snällt, mjukt och följsamt.
Så att ge mig själv just en Lady Cup känns som ..upprättelse.

Lev mjukt
/Lotta
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty
InläggRubrik: Sv: Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?   Lady Cup Multi colours vad tycker du om den? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Lady Cup Multi colours vad tycker du om den?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad tycker du om Lunetten???
» Vad tycker du om denna?
» Uttag av Lady cup
» Vad tycker du om Keepern?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Märken & Storlekar :: Här är märkena! :: The Lady Cup ( Czech Republic)-
Hoppa till: