Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp

PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

Byta kopp?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
prinsessan81
Novis
Novis

Antal inlägg : 35
Menskopp? : Jag har en LadyCup L
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-04-26

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Byta kopp?   Byta kopp? Emptysön apr 26, 2009 10:36 pm

Har nyss köpt en LadyCup, valde den för att den är mjukare. Men jag tycker att det läcker ganska fort ibland, speciellt om man legat ner en stund. Kan det kanske bero på mjukheten? Hur har ni andra upplevt detta? (Blöder iofs väldigt mycket!)

Funderar på att prova någon som är lite fastare. Kanske Mooncup som har en större ring överst eller Lunette som ska vara ännu hårdare. Mooncup är visserligen lite mindre men har också mindre hål.
Någon annan som bytt av samma anledning?
Till överst på sidan Gå ner
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin

Antal inlägg : 33
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptytis apr 28, 2009 10:21 am

Min LC har bara läckt när jag slarvat med insättningen så att den inte hamnat rätt. Eller nej - den läckte en gång för att den var överfull. Men det kändes så tydligt när det hände så jag hann skutta iväg in i badrummet innan det blivit några trista konsekvenser...

Menar du att din läcker utan att vara överfull?

Lev mjukt
/Lotta
prinsessan81
Novis
Novis

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptytis apr 28, 2009 6:30 pm

Full var den inte, men visst jag är ju nybörjare på det här så det kan ju hända att den inte varit riktigt insatt.
Jag ska prova några gånger till innan jag bestämmer mig för att prova ett annat märke.
LottaLuvin
Novis
Novis
LottaLuvin

Antal inlägg : 33
Menskopp? : Jag har en Pink Cup
1:a Koppen? : januari 2009
Registration date : 09-01-24

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptymån maj 04, 2009 9:15 pm

Läs allt du kommer över av tips osv.. och experimentera lite. Är mitt förslag. Ler
(Men när du läst och experimenterat dig less, och om det då fortfarande inte funkar.. så testa en annan sort. Såklart. Tycker bara det är lite synd om du byter bort nåt som bara inte HUNNIT börja funka. Men egentligen gör det. Äsch... återigen tjorvar jag in mig i ord.. hoppas det gick att förstå ändå!)

Lev mjukt!
/Lotta
prinsessan81
Novis
Novis

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptyfre jun 19, 2009 12:22 am

cheers Jag har äntligen börjat komma på lite trix på hur man får Ladycupen att veckla upp sig när det innan kändes helt omöjligt! Har märkt att musklerna verkligen ändras mycket under mensen. Ibland är de slappa och bland tvärt om, men om jag kan få Ladycupen att veckla upp sig under de mest svåra stunder kan nog alla tror jag..! Väldigt glad Kanske lite mer trixande men och andra sidan får man en väldigt bekväm kopp som är lätt att vika ihop, lätt att ta in och ut och lätt att göra ren! Börjar tycka om den! I love you
Leontine
Nyfiken
Nyfiken

Antal inlägg : 5
Menskopp? : Femmecup
1:a Koppen? : 2009
Registration date : 09-07-07

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptytis jul 07, 2009 11:33 pm

prinssessan81, håller din ladycup tätt nu då? eller har du testat någon annan? jag har inte bestämt mig för vilken jag ska köpa... är lite nyfiken hur det gått Rolling Eyes
prinsessan81
Novis
Novis

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptyons jul 08, 2009 1:52 pm

Förra gången provade jag Lunette, den stora under de två första dagarna. Och den läckte inte alls och var lättare att poppa upp men den tryckte på blåsan och jag fick värk och mådde dåligt så jag återgick till min ladycup och under de sista dagarna gick det riktigt bra. Om några dagar är det dags igen så jag återkommer om några dagar. Väldigt glad
Svea
Grafik/Layout Nisse
Svea

Antal inlägg : 213
Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan.
1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden
Registration date : 08-05-20

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptylör jul 11, 2009 12:09 pm

Personligen så föredrar jag olika koppar olika mensar och även under olika dagar!

Prisessan! Troligen har du råkat få din Lunette för högt upp så att den sugit sig tag i livmodertappen, då kan man må illa. Så testa du igen! Se till så att den är så långt ner som möjligt men ändå så högt att du inte känner den...

Jag har oftast min "Femma" de första dagarna och sen Lunetten de sista dagarna och ibland blir det faktiskt tvärt om! Helt vad jag känner för alltså.

Lycka till!

/Svea
Leontine
Nyfiken
Nyfiken

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptylör jul 11, 2009 12:55 pm

Tack för tipsen! Jag har nu beställt en "femma", men jag räknar med att jag kanske vill testa en annan variant någon gång senare. Som du säger kanske det kan variera vilken man vill använda tänker jag Wink

jag får rapportera hur det går när jag har testat den alien
prinsessan81
Novis
Novis

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptylör jul 11, 2009 11:27 pm

Svea, hur upplever du skillnaden mellan lunette och femman? Är det svårt att få femman att poppa upp? Det är väl en ganska mjuk kopp? Börjar få ladycupen att fungera bättre men den är ju inte helt lätt att få den att poppa upp och lite blod tar sig igenom hålen, inte så mycket dock, ett trosskydd brukar räcka fint.

Leontine, jag väntar med spänning..! Väldigt glad
Leontine
Nyfiken
Nyfiken

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Emptylör nov 07, 2009 6:42 pm

Nu har jag använt min "femma" några månader, så här kommer en liten summering om vad jag tycker om den:

Jag har aldrig haft några problem att få den att poppa, och den är väldigt lätt att få på plats(och att få in, jag viker ihop överkanten och tar på glidmedel), jag drar bara fingret runt den och ser till att tappen är inne i den, snabbt och lätt! Min oro över att den skulle trycka någonstans när den sitter inne har inte visat sig vara sant. Väl inne tänker jag knappt på den. Den är rymlig och eftersom jag bara har måttlig blödning så har den aldrig blivit överfull, det räcker om jag gör ren den morgon och kväll. Den har aldrig läckt!

Eftersom jag är lite lat av mig och tycker det är omständigt att koka den så använder jag invit hygiene(desinficering för sexleksaker och dylikt) på en bomullspad att rengöra den med(varefter jag sköljer med vatten), vilket också är praktiskt när man är ute och reser:) Det är lätt att rengöra även hålen.

Eftersom den är väldigt styv i upptill i kanten så kan jag tycka att det är lite knepigt att få ut den. Jag brukar dra lite i den samtidigt som jag med ena fingret trycker på ena kanten så att den viker sig dubbel, och här gäller det att försöka få den att hålla sig dubbelvikt under utförandet. Om den viker upp sig för tidigt så spänner den mot kanten och det kan göra ont.

I början klippte jag av antennen till det jag tyckte var "botten", men det fanns fortfarande en liten tjockare del att ta tag i när den skulle ut. fastän jag filat lite på den med glasfil så tyckte jag dock fortfarande att den skavde och jag kunde få en liten blåsa. Nu har jag därför klippt så långt in det bara går, bottnen är nästan lika tunn som sidan, och jag tycker inte att den skaver så mycket längre. Efter flera dagars användning så kan jag dock tycka att jag blir lite öm vid öppningen där koppen ligger emot. Nästa gång kommer jag förmodligen att försöka hitta en kopp som inte är fullt så lång... och jag förstår inte riktigt varför det inte tillverkas en kopp helt utan antenn, eftersom väldigt många verkar klippa av den helt och man då skulle kunna göra den med en slätare yta redan från början?

Över lag är jag väldigt nöjd med mitt köp ändå, för jag känner mig aldrig orolig att den ska läcka, den känns mycket mer hygienisk och fräsch än tamponger(bindor slutade jag med för många år sen nu) och den funkar bra dygnet runt! Ingen dålig lukt och mycket mindre krångel på offentliga toaletter. Rengöringen kan jag sköta hemma i lugn och ro...

Byta kopp? Alien
Sponsored content

Byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Byta kopp?   Byta kopp? Empty

Byta kopp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dags att byta kopp, men till vilken?