| byta koppsort? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
mira Nyfiken
Antal inlägg : 3 Menskopp? : Jag har 1:a Koppen? : 1900 Registration date : 08-07-05
| Rubrik: byta koppsort? lör jul 05, 2008 4:22 pm | |
| vet inte om det har med storlek och längd att göra... men funderar på att byta min divacup storlek 2 mot nån annan sort (eller har inte bytesrätt längre - menar att jag tänkte köpa en till - de är ju tom lite billigare nu än när jag köpte).
har lite molvärk. fick också klippa piggen lite. vad tror ni om ladycup? det står ju att den ska vara mjuk men tror inte den är så mkt mindre eller går det att hitta hur långa de är nånstans. | |
|
| |
Caija Grundaren ;0)
Antal inlägg : 68 Age : 39 Menskopp? : Lunette 1:a Koppen? : 1998 Registration date : 08-05-23
| Rubrik: Sv: byta koppsort? tor jul 10, 2008 1:41 am | |
| jag kan mäta på de två kopparna jag har hemma för tillfället, det är en stor lunette och en ladycup (? tror jag det var) från england..... ska mäta o se hur mkt det skiljer sig med och utan antenn | |
|
| |
Maryline Nyfiken
Antal inlägg : 1 Menskopp? : Jag har 1:a Koppen? : 1900 Registration date : 08-07-17
| Rubrik: Sv: byta koppsort? tor jul 17, 2008 11:44 am | |
| | |
|
| |
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Sv: byta koppsort? tor jul 17, 2008 10:29 pm | |
| | |
|
| |
Nanna Nyfiken Novis
Antal inlägg : 30 Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large 1:a Koppen? : år 2008 Registration date : 08-08-13
| Rubrik: Sv: byta koppsort? fre feb 06, 2009 1:46 pm | |
| Hej! Lyckat byte av koppsort: Jag köpte en Lady Cup Large i höstas, min första kopp och blev genast entusiastisk över detta mensskydd. Min syster köpte en Lunette, stora modellen men hon tyckte inte den fungerade så bra. Vi provade att byta och blev förvånade: Hon tyckte Lady Cup var mycket bättre och jag blev ännu mer förtjust i menskoppen Lunette än Lady Cup.
Hon gillar den mjukare modellen, den funkar bättre för henne att sätta i och ta ut. Jag tycker att den lite hårdare Lunetten är lättare att få på plats, fäller upp sig lätt så att jag inte behöver vicka på den och är lättare att ta ut. Så nu har provbytet blivit ett permanent byte och båda är nöjda!
Hygienmässigt känns det ok att byta menskopp med varandra om man gnuggar rent den extra noga invändigt och utvändigt och kokar den ordentligt. Sjukhusutrustning används ju också till flera personer med rengöring och sterilisering emellan. Eller vad säger ni? | |
|
| |
LottaLuvin Novis
Antal inlägg : 33 Age : 54 Menskopp? : Jag har en Pink Cup 1:a Koppen? : januari 2009 Registration date : 09-01-24
| Rubrik: Sv: byta koppsort? fre feb 06, 2009 1:57 pm | |
| Åh nej! Då leder alltså LUNETTARNA skrivligan! Men om jag skriver dubbelt så mycket kanske det väger upp att ni är dubbelt så många? Jag ser inga problem med att byta menskopp med varandra. Herregud det finns ju faktiskt t o m människor som har SEX med varandra! Så varför ska man inte kunna använda en steriliserad menskopp som någon annan tidigare använt? Lev mjukt /Lotta | |
|
| |
Nanna Nyfiken Novis
Antal inlägg : 30 Menskopp? : Jag har en...Lunette storlek 2, förr Lady Cup Large 1:a Koppen? : år 2008 Registration date : 08-08-13
| Rubrik: Sv: byta koppsort? fre feb 06, 2009 2:09 pm | |
| - Citat :
Jag ser inga problem med att byta menskopp med varandra. Herregud det finns ju faktiskt t o m människor som har SEX med varandra! - Citat :
Precis, varken desinfektion eller sterilisering av händer och snoppar och snippor brukar ju komma ifråga så vitt jag vet...normal tvättning med tvål och vatten anses ju räcka när det gäller sex. | |
|
| |
LottaLuvin Novis
Antal inlägg : 33 Age : 54 Menskopp? : Jag har en Pink Cup 1:a Koppen? : januari 2009 Registration date : 09-01-24
| Rubrik: Sv: byta koppsort? fre feb 06, 2009 2:43 pm | |
| Sant. Jag brukar försöka UNDVIKA sterilisering före sex. Mest för att jag fortfarande går runt och hoppas på att hinna bli gravid innan det är alldeles försent. Så om sanningen ska fram så vill jag inte gärna bli steriliserad efter sexet heller. Åtminstone inte på en gång. Lev mjukt /Lotta | |
|
| |
Svea Grafik/Layout Nisse
Antal inlägg : 213 Age : 56 Menskopp? : jag har alla tänkbara... ibland föredrar jag en och en annan gång någon annan. 1:a Koppen? : för länge länge sedan redan när de kom ut på marknaden Registration date : 08-05-20
| Rubrik: Som sagt tidigare fre feb 13, 2009 1:50 pm | |
| en steriliserad menskopp är lika säker att använda som en maskindiskad gaffel (inte till samma ändamål kankse då Så att byta menskopp med varandra är nog inte något sådär mycket att hetsa upp sig över kankse... VI har ju en kategori här för den begagnade marknaden här på Menskopp.nu men det är inte så mycket commerce där dock men kankse det blir! Och sterilisering av snoppar och snippor tycker jag låter bra så man vet att de är oanvända iallafall för tillfället! | |
|
| |
LottaLuvin Novis
| Rubrik: Sv: byta koppsort? fre feb 13, 2009 5:18 pm | |
| INGET kokande vatten på min skrynkla! Då skulle den ju dessutom måste byta namn: den blir en hoper alldeles släta brännblåsor istället för sitt vanliga vackra skrynkliga själv. Lev mjukt | |
|
| |
Zoey81 Nyfiken
Antal inlägg : 5 Age : 43 Menskopp? : Jag har ladycup 1:a Koppen? : sen juni -08 Registration date : 08-06-15
| Rubrik: Sv: byta koppsort? ons feb 18, 2009 3:27 pm | |
| funderar också på att testa någon annan, inte nöjd med min ladycup large som jag köpte i sommras, har nu använt tamponger igen i ca 4 månader, men man kanske skulle testa någon annan sort då innan man bestämmer sig..... | |
|
| |
Miina Moderator
Antal inlägg : 158 Age : 45 Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06. 1:a Koppen? : År 2003 Registration date : 08-07-26
| Rubrik: Sv: byta koppsort? ons feb 18, 2009 6:58 pm | |
| Vad är det du inte är nöjd med, Zoey81? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: byta koppsort? | |
| |
|
| |
| byta koppsort? | |
|