Hola!
Hoppas det går bra att jag lägger min fråga här...
Jag har nu använt min menskopp vid kanske fyra-fem mensar ungefär och jag trodde koppen skulle vara mycket svårare att ha å göra med och jag är mycket nöjd med den.
Nu har jag mest bara tränat på att använda den; ta in den å få ut den, viknigar osv och jag tycker jag har fått hyfsat bra kläm på det!
Nu vill jag ta nästa steg!
Jag har alltid använt en binda "ifall" koppen skulle läcka (eftersom jag inte kan lita på den till 100% än) så att jag kan gå säker i skolan utan att en stor blodfläck hamnar i brallorna. Det brukar nämligen läcka precis efter jag har fått in koppen. Resten av dagen håller det och läcker inte alls.
Antagligen sitter den väl för högt upp eller för långt ner och kanske rättar den till sig och sätter sig på plats när jag börjar gå lite. Eller så är de blodet som sitter på slidväggen utanför koppen som hamnar i trosan.
Eller vad kan de vara?
Egentligen har jag inget större problem med att ha på mig minibindor. Men tänker man på badhus eller stranden så låter läckage inte så lockande.
Kanske finns det någon check-teknik man kan göra, så att man kan vara säker på att den har vecklat ut sig ordentligt och att den sitter på rätt plats. Jag prövar mig fram än så länge, men det hamnar ändån alltid lite blod i trosan.
Någon som har nått litet tips? :]
/mirre