Menskopp.nu
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Menskopp.nu

En mötesplats för både intresserade nyfikna & erfarna användare av menskopp
 
PortalenPortalen  HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  SökSök  Logga in    

 

 Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
.lina
Nyfiken
Nyfiken



Antal inlägg : 1
Menskopp? : Jag har en...
1:a Koppen? : år 1900
Registration date : 09-01-28

Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Empty
InläggRubrik: Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?   Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Emptyfre mar 06, 2009 10:55 am

Jag har en Divacup storlek större då jag nyss fyllt 30, men min mensvärk har blivit helt otrolig. Innan jag började med kopp hade jag bara ont första dagen och sen var det överstökat, men nu har jag så ont att jag nästan faller omkull under nästan hela mensen. Inte kul Crying or Very sad just nu sitter jag på jobbet och vet inte om jag ska kräkas, gråta eller tuppa av.

Har någon erfarenhet av att det blivit bättre när man bytt till mindre version? vill verkligen inte gå tillbaka till bindor. No Men såhär fruktansvärt ont orkar jag inte ha.
Till överst på sidan Gå ner
Miina
Moderator
Miina


Antal inlägg : 158
Age : 44
Menskopp? : Lunette sedan 06-, DivaCup 03-06.
1:a Koppen? : År 2003
Registration date : 08-07-26

Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?   Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Emptylör mar 07, 2009 6:46 pm

Kan det vara så att koppen sitter för högt upp och irriterar livmodertapppen? Den värken känns som svår mensvärk för mig. Testa att dra koppen neråt och se om värken minskar!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.renasmorjan.com
Nizhoni
Novis
Novis



Antal inlägg : 29
Age : 45
Menskopp? : Jag har en Keeper I love you och en Moon Cup (US)
1:a Koppen? : 2005
Registration date : 08-10-14

Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?   Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Emptytis mar 10, 2009 6:08 pm

Som Miina skrev så kan det vara så att koppen trycker mot livmodertappen vilket kan göra väldigt ont. Men DivaCup kan vara svår att placera längre ner då den är väldigt lång i sig, den är den längsta av alla koppar så den kan nog vara värt att pröva en kortare kopp om du inte får ordning på din DivaCup. Ler
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Empty
InläggRubrik: Sv: Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?   Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Mycket ökad mensvärk! Ska jag byta kopp?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Byta kopp?
» Dags att byta kopp, men till vilken?
» byta koppsort?
» Ny kopp MeLuna

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Menskopp.nu :: Allmänt om Menskoppar :: Menskopp?? Vad?-
Hoppa till: