Hej på er ni smarta kvinnor som också liksom jag hittat detta uunderbara mensskydd som menskoppen är!
Jag är ny här och har enbart använt min kopp under en enda mensperiod än sålänge med mkt positivt resultat. När jag har lite mer "kött på benen" i frågan tänkte jag kanske dra min historia
Än sålänge verkar det bli en solskensvariant iallafall!
Hursom! Här kommer min fråga. Som är lite intim (vilket ju eg rätt mkt på denna sida är..)
Jag funderar på användningsområden för menskoppen. Har sett att ni skrivit om att den passar för likväl killens "rester" efter sex som för flytningarna vid ÄL. Men jag funderar på om den går att använda på ex badhuset eller badkaret hemma?
Jag är nämligen en sådan dam som "tar in vatten" när jag sänker mig ner i ett kar eller bassäng. Det känns himla udda och jag har pratat med min barnmorska om det som inte verkade allt för brydd - problemet är bara att några dagar senare är det inte fullt lika roligt. Efter att ha läst mig omkring påminner resultatet av badandet om en bakteriell vaginos. Vilket inte e alls roligt.
Jag kan lätt se att det skulle kunna funka teoretiskt att ha en menskopp på sig när man sitter i sitt vanliga badkar, men det jag mest egentligen funderar på är om någon vet hur/om silikon (har en mooncup) reagerar med klor? Så att jag inte riskerar att förstöra koppen vid ett besök på typ badhuset.
För om det vore så att det kunde funka att använda den där så kanske man kan ta sig till simhallen för första gången på evinnerlig tid...
Några smarta hjärnor som vet något om denna fråga?
PUSS O KRAM!
//Linda